Нагадуємо! Підприємства та організації повинні обслуговувати споживачів та надавати інформацію про товари і послуги державною мовою
До уваги суб’єктів господарювання!
Згідно зі статтею 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (далі - Закон) мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова.
Отже, підприємства та організації всіх форм власності, у тому числі інтернет-магазини, повинні обслуговувати споживачів та надавати інформацію про товари і послуги державною мовою.
Державною мовою має подаватися інформацію на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, меню тощо.
Контроль за виконанням цих норм покладено на Уповноваженого із захисту державної мови (далі –Уповноважений).
Відповідно до статті 57 Закону у разі порушення суб’єктом господарювання, який впроваджує діяльність на території України, вимог, встановлених статтею 30 цього Закону, Уповноважений, його представник складає акт про результати здійснення контролю за застосуванням державної мови, оголошує такому суб’єкту попередження та вимоги усунути порушення протягом 30 днів від дати складання акту, про що зазначається в акті.
За повторне протягом року порушення вимог, встановлених статтею 30 цього Закону, Уповноважений накладає штраф у розмірі від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Складає протокол і виписує штраф Уповноважений чи його представники.
На офіційному сайті Уповноваженого mova-ombudsman.gov.ua у розділі «Головне» пропонується алгоритм дій споживача у разі порушення його мовних прав.