Про нелегiтимнiсть органiзацii пiдготовки та проведення росiйською федерацiєю будь-яких виборiв на тимчасово окупованих територiях України
15 червня 2023 року центральна виборча комісія російської федерації - держави-агресора прийняла чотири постанови про призначення на 10 вересня цього року на тимчасово окупованих територіях України, а саме: в Донецькій, Луганській, Запорізький та Херсонській областях, так званих виборів до окупаційних представницьких органів влади. Також на цей день призначено «додаткові вибори» в державну думу рф в одному з незаконно утворених окупаційною владою виборчих округів у місті Сімферополі.
Крім того, задля підготовки до проведення «виборів» на тимчасово окупованих територіях України держдума рф прийняла, а президент держави-агресора 29 травня 2023 року підписав спеціальний закон про можливість «голосування» навіть за умов введення на відповідних територіях воєнного стану.
Центральна виборча комісія як головний орган адміністрування виборів в Україні наголошує, що вказані рішення цвк рф щодо проведення 10 вересня 2023 року так званих виборів на тимчасово окупованих територіях України є не тільки грубим порушенням норм як українського, так i міжнародного права, а й ще одним неспростовним доказом злочинних дій рф та її політичного керівництва. Будь-які спроби організації підготовки та проведення на території суверенної незалежної України органами влади російської федерації та їх посадовими особами чи за їх сприяння псевдовиборів є нелегітимними, а їх результати не матимуть жодних юридичних наслідків та не можуть бути визнані міжнародною спільнотою.
Окремо Центральна виборча комісія зазначає, шо відповідно до статі 60 Конституції України чи ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження накази; за віддання i виконання явно злочинного розпорядження чи наказу настає юридична відповідальність.
Комісія наголошує, шо статтею 111-1 Кримінального кодексу України за участь в організації та проведенні незаконних виборів на тимчасово окупованій території або публічні заклики до їх проведення передбачено кримінальну відповідальність у вигляді позбавлення волі на строк від п'яти до десяти років, а за організацію та проведення заходів політичного характеру, здійснення інформаційної діяльності у співпраці з державою-агресором та/або його окупаційною адміністрацією, спрямованих на підтримку держави-агресора, ii окупаційної адміністрації чи збройних формувань та/або на уникнення нею відповідальності за збройну агресію проти України, за відсутності ознак державної зради, активну участь у таких заходах - у вигляді позбавлення волі на строк від десяти до дванадцяти років.
Також кримінальну відповідальність у вигляді позбавлення волі на строк від десяти до дванадцяти років згідно зі статтею 111-2 Кримінального кодексу України тягне за собою пособництво державі-агресору - умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору, збройним формуванням та/або окупаційній адміністрації держави-агресора, з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації чи підтримки рішень та/або дій держави-агресора, збройних формувань та/або окупаційної адміністрації держави-агресора; добровільного збору, підготовки та/або передачі матеріальних ресурсів чи інших активів представникам держави-агресора, її збройним формуванням та/або окупаційній адміністрації держави-агресора.