Статуси е-лікарняних: які бувають? Що означають?
Відкриття електронного листка непрацездатності (е-лікарняного) здійснюється автоматично в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі інформації про медичний висновок (наказ МОЗ України від 17.06.2021 № 1234 «Про затвердження Порядку видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності»).
Сформований е-лікарняний надходить в кабінет страхувальника, з яким застрахована особа перебуває у трудових відносинах, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua.
Е-лікарняний може мати декілька статусів:
«Закритий»: електронний лікарняний набуває цього статусу дня свого формування (відкриття) в Електронному реєстрі листків непрацездатності. За електронними лікарняними з таким статусом ще не можна нараховувати кошти.
Статус «закритий» змінюється на «Готовий до сплати» через сім днів після дати:
- закриття (закінчення строку дії медичного висновку) — для лікарняних по тимчасовій непрацездатності;
- відкриття (початок строку дії медичного висновку) — для лікарняних по вагітності та пологах.
Варто знати: якщо статус зміниться раніше, необхідно зачекати, адже протягом семиденного періоду до лікарняного можуть вноситися зміни.
«Готовий до сплати»: страхувальник може працювати з листком непрацездатності та нараховувати кошти. За електронними лікарняними з таким статусом роботодавець має сформувати на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України заяву-розрахунок на фінансування відповідного виду допомоги та надіслати її до Фонду.
«Помилково сформований»: медичний висновок, на підставі якого його було сформовано, створено з помилками. У такому разі лікар протягом 7 днів створить коректний медичний висновок, на підставі якого буде створено новий е-лікарняний. А попередній, із неточними чи некоректними даними, отримає статус «Помилково сформований».
Виплати за такими електронними лікарняними не проводяться.
«Недійсний»: е-лікарняний створений на підставі медичного висновку за іншою категорією, період непрацездатності за яким не виходить за межі періоду непрацездатності за раніше створеним лікарняним.
«Оплачений»: цього статусу листок непрацездатності набуває після того, як страхувальнику на спеціальний рахунок для зарахування страхових виплат надсилаються кошти для здійснення відповідних виплат застрахованій особі.
Дізнайтеся про різницю між медичним висновком і е-лікарняним https://t1p.de/i113l.
Інструкція користувача щодо формування та подання заяв-розрахунків до ПФУ — за посиланням https://t1p.de/53eer.